Artikelkataloget

  • Forside
  • Betingelser for brug
  • Sådan indsender du en artikel
  • Kontakt
Du er her: Forside / Erhverv & Økonomi / Sådan får du din jobansøgning til at stå ud fra mængden

Sådan får du din jobansøgning til at stå ud fra mængden

7. april 2016 af Pyton er Kongen Skriv kommentar

Danmark er lige nu på vej ind i et opsving. Arbejdsgiverne søger kvalificeret arbejdskraft. Men på trods af dette kan du nemt risikere at konkurrere med flere hundrede andre til attraktive jobs, når du sender en ansøgning.

Derfor bør du også på forhånd give lidt tanke til, hvordan du kan få netop din ansøgning til at stå ud.

Første skridt er bare at blive kaldt til en samtale. Med grundlæggende fejl i dit CV og præsentation, bliver din ansøgning måske end ikke kigget på.

Brug 3 minutter på at læse artiklen her. Det kan hjælpe dig og måske gøre forskellen, næste gang du søger om et job.

Og husk, at en tredjedel af alle jobs bliver besat med netværk allerede inden, de bliver slået op. Hvis du er arbejdsløs, så bruger du tiden bedst på at lære flere mennesker at kende, da hvert bekendtskab er en potentiel dør til et nyt job.

Er du ledig? Opkvalificering er en god måde at finde et nyt job. Du kan browse kurser for ledige og se, om der er et i dit område og inden for dit interesseområde. Et opdateret CV er en genvej til opmærksomhed.

Sæt dig i modtagerens sted

Det vigtigste du skal gøre i din ansøgning er, at sætte dig i modtagerens sted. Du skal forstå arbejdsgiverens motivation.

Jobbet du søger er blevet slået op, fordi at arbejdsgiveren med den rette profil kan tjene flere penge, end han betaler i løn til dig. Formålet med din ansøgning er at bevise, du kan leve op til dette.

I stedet for at skrive, du har ben i næsen eller kan holde mange bolde i luften, så fortæl om, hvordan dine egenskaber og erfaringer kan bruges direkte i forretning. Du skal fortælle, hvordan virksomheden kan tjene penge ved at ansætte dig.

Derfor bør du også have brugt tid på at sætte dig ind i, hvad virksomheden arbejder med direkte på virksomhedens hjemmeside. Ved at bruge dette i din ansøgning viser du, at du i modsætning til næsten alle andre ansøgere ikke bare har sendt en standardansøgning afsted. Du har faktisk sat dig ind i virksomhedens sted og mener stadig, du har noget at arbejde med og levere.

Brug billeder og grafer

Billeder er brugbare til at fange menneskers opmærksomhed.

Brug derfor gerne et billede eller to i din ansøgning af dig. Det bør være professionelle billeder, du har fået taget af en dygtig fotograf.

Har du mulighed for at medtage en case eller to fra tidligere arbejdspladser – et eksempel på, hvordan du har arbejdet med en sag og skabt resultater – kan dette også anbefales. Ved ikke bare at skrive, du er dygtig, men faktisk underbygge denne påstand med tidligere arbejde, er du allerede foran 99 % af alle de andre jobsøgende.

Som arbejdsgiver kan du nemt modtage 100 ansøgninger til et attraktivt job. Du læser dem ikke alle sammen i dybden, for det vil tage for meget af din dyrebare tid. Du skimmer ansøgningerne. Hvis der er grafer og professionelle billeder i en af dem, vil du også bruge lidt ekstra tid på at læse denne igennem i stedet for en af de andre.

Følg op med opkald og mail

At sende ansøgningen gør ikke tricket i sig selv.

Herefter bør du bruge tid på at følge op med mails og eventuelt opkald.

Du risikerer at virke anmassende. Men intet er nogensinde kommet til den, der har siddet med hænderne i skødet og bare ventet. Send en opfølgende mail og tilbyd at komme til samtale umiddelbart efter, du har sendt din ansøgning.

Vær dog også opmærksom på, at hvis du først én gang har fået et nej – så respekter det og find en anden virksomhed, der kan sætte pris på din arbejdskraft.

Andre relevante artikler:

  1. Sådan opbygger du din fondsansøgning

Skrevet i: Erhverv & Økonomi

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

CAPTCHA
Refresh

*

Kategorier

  • Affiliate
  • Aktier
  • Alt det andet
  • Alternativ behandling
  • Andet
  • Asien
  • Banner Reklame
  • Blogs
  • Børn
  • Børnetøj
  • Computer
  • Destinationer
  • Det frække
  • Diæt
  • Diverse
  • Diverse guides
  • Elektronik
  • Erhverv & Økonomi
  • Erhverv nyheder
  • Europa
  • Familie
  • Fest
  • Film – Fjernsyn
  • Fitness
  • Forretning – Karriere
  • Forsikring
  • Fritid & Rejser
  • Google
  • Guides
  • Hardware
  • Helbred & Motion
  • Historie – Kultur
  • Hobby
  • Hus & Have
  • Ikke kategoriseret
  • Indendørs
  • Informationsider
  • Internet markedsføring
  • Karriere
  • Kærlighed
  • Kontorartikler
  • Købs Guide
  • Kunst & Kultur
  • Lån
  • Ledelse
  • Legetøj
  • Levestil
  • Medicin
  • Mobil Information
  • Mobiltelefoner
  • Mobiltelefoni
  • Møbler
  • Møbler
  • Musik
  • Netværk
  • Nord Amerika
  • Nyheder
  • Online
  • Online Markedsføring
  • Online underholdning
  • Økonomi
  • Politik
  • Prissamenligning
  • Psykologi
  • Pulver
  • Rådgivning
  • Rejse
  • Rejse Tips
  • salg
  • salg – Marketing
  • Salg & Handel
  • Samfund & Kultur
  • Samfundet
  • SEO
  • Shopping
  • Slankekur
  • Spil
  • Spil & Sjov
  • Spise guide
  • Sport
  • Steder – Rejse artikler
  • Styrketræning
  • Tandpleje
  • Teknik
  • Terapi
  • Tjen penge
  • Uddannelse & kursus
  • Udendørs
  • Underholdning
  • Vægttab
  • Værktøj
  • Venskab
  • Viden på internettet
  • Voksne
  • Webshop guide
  • Webshops

Valgmuligheder

  • Opret forfatterprofil
  • Betingelser for brug
  • Sådan indsender du en artikel
  • Kontakt

Nyeste artikler

Skal du holde et kulturarrangement? Sådan finder du finansiering

Tidlige bud på den danske mester i herrehåndbold?

Reklameartikler – del din virksomheds brand

Find en personlig og smagfuld firmagave

De danske håndboldherrer er favorit til OL: Danmark håber på mere guld

Copyright © 2025 · Metro Pro Theme til Genesis Framework · WordPress · Log ind